[toggles left title-color="primary" color="danger-dark" title-text-size="14px" icon-close="ion-android-close" icon-open="angle-double-right"]
[toggle title="Recunoa%C5%9Fterea%20%C5%9Fi%20echivalarea%20studiilor%20efectuate%20in%20alte%20Institutii%20de%20invatamant%20medical%20sau%20%C3%AEn%20cadrul%20U.M.F.%20%E2%80%9EGrigore%20T%20Popa%E2%80%9D%20din%20Ia%C8%99i%20de%20catre%20studentii%20care%20solicita%20inmatricularea%20intr-un%20an%20de%20studiu%20diferit%20de%20anul%20i%20sau%20anul%20final%2C%20inclusiv%20prin%20sistemul%20de%20mobilitate%20definitiva"]
CAPITOLUL I. RECUNOAŞTEREA ŞI ECHIVALAREA STUDIILOR efectuate în alte instituţii de învăţământ medical de către studenţii care solicită înmatricularea într-un an de studiu diferit de anul I sau anul final, inclusiv prin sistemul de mobilitate definitivăArt. 1. Prevederile acestei proceduri se aplică studenţilor cetăţeni români sau străini care solicită
recunoaşterea şi echivalarea unor perioade de studii parcurse anterior în alte instituţii de învăţământ superior din România, ţări membre și non-membre ale UE, SEE şi din Confederaţia Elveţiană.
Art. 2. Studenţii pot beneficia de mobilitate definitivă în următoarele condiţii:
- numai după primul an şi până la sfârşitul penultimului an de studii, la aceeaşi specializare;
- numai după sfârşitul unui an de studii, după satisfacerea tuturor cerinţelor prevăzute în programul de învăţământ (integralist), înmatricularea fiind realizată odată cu începerea noului an universitar, în limita locurilor disponibile în anul de studiu solicitat de către aplicant.
Art. 3. Centrul de Resurse de Informare și Documentare (CRID), este constituit la nivelul Universității, fiind format din Prorectorul cu Strategia Instituțională, Prorectorul cu Învățământul Postuniversitar, alte 3 cadre didactice desemnate de conducerea universității și secretarul șef al universității.
Art. 4.(1). La propunerea CRID se constituie, la nivel de facultate,
Comisia de Recunoaștere și Echivalare a Studiilor (CRES).
(2). CRES este formată din decanul facultății în calitate de președinte, membrii Biroului Consiliu, și poate coopta în procesul de evaluare a dosarelor de mobilitate și alte cadre didactice, cu rol consultativ, în funcție de caz.
Art. 5. (1)
Recunoaşterea şi echivalarea studiilor se realizează de către Comisia de Recunoaştere şi Echivalare a Studiilor (CRES) existentă la nivelul fiecărei facultăţi.
(2) CRES are următoarele atribuţii:
- Evaluarea dosarelor de mobilitate, recunoaştere și echivalare a studiilor;
- Recomandarea, în urma evaluării, de înmatriculare a solicitantului în anul de studii corespunzător studiilor efectuate în instituția din care provine sau de nerecunoaştere a studiilor efectuate anterior;
- Comunicarea rezultatului evaluării.
Art. 6. Recunoaşterea şi echivalarea studiilor respectă următoarele condiţii:
(1) Conţinutul materiilor studiate (atestat prin
programa analitică) şi durata studierii acestora (atestată prin
plan de învăţământ sau foaie matricolă) trebuie să corespundă cu programa analitică și planul de învăţământ echivalente ale Universității de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa" în proporţie de
cel puţin 70%.(2) Suma creditelor transferabile prin lipsa studierii unor materii din programa analitică a facultăţilor din Universitatea de Medicină și Farmacie “Grigore T.Popa" (examene de diferenţă)
nu poate să depăşească 15 credite (fără Educaţie fizică, Limbi moderne, practica de vară şi gărzi).
(3) Pentru studenţii care au absolvit studii în universităţi acreditate se pot echivala materii aferente anului în care vor fi înmatriculaţi precum şi materii din anii superiori (dacă este cazul).
(4) Vor fi luate în considerare doar materiile la care solicitantul
a promovatexamenele în instituţia de învăţământ unde şi-a efectuat studiile.
(5) În situația înregistrării mai multor solicitări de Mobilitate Academică decât numărul de locuri disponibile la un program de studii, se vor aplica criterii de departajare în ordinea următoare:
- media multianuală (aritmetică) pentru anii promovați la universitatea de unde provine studentul;
- media anului de studiu anterior solicitării de Mobilitate;
- media examenului de bacalaureat.
Art. 8. Mobilitatea academică externă definitivă fără examen de admitere- Recunoașterea creditelor transferabile în cazul mobilităților academice externe se poate realiza de către instituțiile de învățământ superior numai pentru persoana care dovedește calitatea de student cu documente relevante emise de către instituția de învățământ pe care o frecventează.
- Mobilitatea externă definitivă se poate realiza după primul an și până la sfârșitul penultimului an de studii, la aceeași specializare.
- Mobilitatea externă definitivă se realizează numai după sfârșitul unui an de studii, după satisfacerea tuturor cerințelor prevăzute în programul / planurile de învățământ la Universitatea de unde vine, iar înmatricularea se realizează odată cu începerea noului an universitar.
- Mobilitatea academică externă definitivă se face doar pentru studiile cu taxă în valută.
Art. 8.Dosarul depus pentru mobilitatea academică externă definitivă în vederea recunoaşterii şi echivalării studiilor efectuate de către candidații cetățeni români / străini care au studiat în universități recunoscute de către Ministerul Educației Naționale (M.E.N.) conţine următoarele acte:
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, completată la toate rubricile (Anexa 1 – cetățeni din țări UE, Anexa 2 – cetățeni din țări non-UE);
- Certificatul de naştere - copie legalizată sau copie şi traducere legalizată, în 2 exemplare;
- Copie legalizată sau copie şi traducere legalizată a certificatului de căsătorie, în cazul în care numele înscris pe actele de studii nu coincide cu cel din actul de identitate, în 2 exemplare;
- Copie simplă a actului care atestă domiciliul stabil în străinătate, în 2 exemplare;
- Copie simplă a actului de identitate sau a paşaportului sau, după caz, traducerea legalizată, în 2 exemplare;
- Copie legalizată sau copie şi traducere legalizată a diplomei de bacalaureat sau, după caz, a atestatului, emis de direcţia de specialitate din cadrul MEN, de recunoaştere a diplomei de acces în învăţământul superior, obţinut în străinătate, în 2 exemplare;
- Foile matricole, în copii legalizate sau copii şi traduceri legalizate, care atestă situaţia şcolară pentru anii de studii absolviţi, care să conţină disciplinele, notele, numărul de credite şi numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină, emis de instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul, în 2 exemplare;
- Programele analitice pentru materiile studiate în instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul, în copii legalizate sau copii şi traduceri legalizate, în 2 exemplare;
- Adeverință oficială din care să rezulte sistemul de notare aplicat în instituția în care a studiat, precum și echivalarea acestuia cu Sistemul European de Credite Transferabile (sistemul ECTS) și traducerea legalizată, după caz;
- Copie legalizată după atestatul de absolvire a anului pregătitor de limbă română sau certificatul de competenţă lingvistică pentru limba de predare şi de examinare a programului de studii pentru care optează, nivel minimum B2 (cu excepţia celor care au această limbă ca nativi şi dovedesc cetăţenia ţării care are respectiva limbă ca limbă oficială), în 2 exemplare;
- Declaraţie pe propria răspundere că studiile efectuate anterior nu au fost întrerupte ca urmare a exmatriculării datorate încălcării prevederilor codului de etică şi deontologie al universităţii de provenienţă (în limba română sau, după caz, franceză sau engleză);
Toate documentele prin care se solicită echivalarea studiilor se depun
o singură dată. Nu se acceptă completări ulterioare ale dosarelor decât în situația în care CRID/CRES solicită documente suplimentare.
Art. 9. Mobilitatea academică externă definitivă cu examen de admitere- Candidații cetățeni români sau cetățenii aparținând ţărilor membre ale UE, SEE şi din
Confederaţia Elveţiană pot susține concurs de admitere dacă doresc să-și continue studiile în regim cu taxă în lei. - După susținerea și promovarea concursului de admitere, dacă obțin cel puțin media ultimului candidat admis la studii cu taxă în lei, după recunoașterea creditelor transferabile, pot continua studiile în regim cu taxă în lei.
- Recunoașterea creditelor transferabile în cazul mobilităților academice externe se poate
realiza de către instituțiile de învățământ superior numai pentru persoana care dovedește calitatea de student cu documente relevante emise de către instituția de învățământ pe care o frecventează. - Mobilitatea externă definitivă se poate realiza după primul an și până la sfârșitul
penultimului an de studii, la aceeași specializare. - Mobilitatea externă definitivă se realizează numai după sfârșitul unui an de studii, după
satisfacerea tuturor cerințelor prevăzute în programul / planurile de învățământ la Universitatea de unde vine, iar înmatricularea se realizează odată cu începerea noului an universitar.
Art. 10 Dosarul depus pentru
mobilitatea academică externă defintivă cu examen de admitere în vederea recunoaşterii şi echivalării studiilor efectuate de către candidații cetățeni români / străini care au studiat în alte universități de învățământ superiot din România, țări membre și non-membre ale UE, SEE și din Confederația Elvețiană, conţine următoarele acte:
1. Cerere tip de mobilitate în
2 exemplare (Anexa 1 = cetățeni din țări EU, Anexa 2 - cetățeni din țări non-UE);
2. Copie simplă a actului de identitate sau a paşaportului sau, după caz,traducere legalizată, în 2 exemplare;
3. Situaţia şcolară pentru anul de studiu absolvit / anii de studii absolviţi, care să conţină disciplinele, notele, numărul de credite şi numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină, emis de instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul;
4. Programele analitice pentru materiile studiate în instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul.
Toate documentele prin care se solicită echivalarea studiilor se depun
o singură dată la Registratura Universității, după promovarea examenului de admitere, conform prevederilor Art.9. Nu se acceptă completări ulterioare ale dosarelor decât în situația în care CRID solicită documente suplimentare.
Ar. 11 Mobilitatea academică internă definitivă fără examen de admitere- Mobilitatea academică internă definitivă este valabilă atât pentru studenții finanțați de la bugetul de stat, cât și pentru studenții cu taxă în lei sau valută și se realizează cu respectarea prevederilor legale privind capacitatea de școlarizare și finanțarea învățământului superior, prin acordul instituțiilor de învățământ superior, în conformitate cu prevederile regulamentelor privind activitatea profesională a studenților.
- Studentul depune cererea de mobilitate la instituția de învățământ superior unde dorește mobilitatea. În cerere sunt menționate condițiile în care are loc mobilitatea. Mobilitatea definitivă se face pe principiul "subvențiile urmează studentul".
- Prevederile privind mobilitatea internă definitivă cu taxă în lei se aplică și în cazul studenților proveniți din statele membre ale UE, SEE și din Confederația Elvețiană.
- Mobilitatea definitivă se poate realiza după primul an și până la sfârșitul penultimului an de studii, la aceeași specializare.
- Mobilitatea definitivă se realizează numai după sfârșitul unui an de studii, după satisfacerea tuturor cerințelor prevăzute în programul de învățământ, iar înmatricularea se realizează odată cu începerea noului an universitar.
- Studenții / candidații cetățeni români sau străini pot beneficia în cadrul aceleiași facultăți, domeniu și specializări de mobilitate academică internă definitivă, cu respectarea regimului de finanțare.
- Studenții cetățeni români pot solicita mobilitate academică internă definitivă la un program de studii cu predare în altă limbă, alta decât limba română, cu respectarea prevederilor Metodologiei proprii de admitere la studii cu taxă în valută, conform căreia cetățenii români se pot înscrie la studii cu taxă în valută numai la programele de studii în limba franceză și engleză.
Art. 12 Dosarul depus pentru
mobilitatea academică internă defintivăfără examen de admitere în vederea recunoaşterii şi echivalării studiilor efectuate de către candidații cetățeni români / străini care au studiat
în universități acreditate din România, conţine următoarele acte:
- Cerere tip de mobilitate în 2 exemplare (Anexa 3) - pentru solicitanții care provin de la Universități acreditate din România;
- Copie simplă a actului de identitate sau a paşaportului sau, după caz, traducere legalizată, în 2 exemplare;
- Situaţia şcolară pentru anul de studiu absolvit / anii de studii absolviţi, care să conţină disciplinele, notele, numărul de credite şi numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină, emis de instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul;
- Programele analitice pentru materiile studiate în instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul.
Toate documentele prin care se solicită echivalarea studiilor se depun
o singură dată. Nu se acceptă completări ulterioare ale dosarelor decât în situația în care CRES solicită documente suplimentare.
Art. 13. Dosarul depus pentru recunoaşterea şi echivalarea studiilor efectuate de către candidați / studenți cetățeni străini care au studiat
în cadrul Universității de Medicină și Farmacie ”Grigore T. Popa” din Iași și solicită mobilitate academică internă definitivă la un program de studii cu predare în altă limbă,în cadrul aceleiași facultăți, domeniu și specializări, cu același regim al taxei, respectiv cu taxă în valută, din cadrul Universității de Medicină și Farmacie "Grigore T. Popa" din Iașiconţine următoarele acte:
- Cerere tip de mobilitate internă definitivă studenți (Anexa 4);
- Situaţia şcolară pentru anul de studiu absolvit / anii de studii absolviţi, care să conţină disciplinele, notele, numărul de credite şi numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină.
- Cererea se depune la secretariatul facultății unde se solicită mobilitatea academică internă definitivă.
- Cererea de mobilitatea academică internă definitivă se aprobă în limita locurilor disponibile la facultatea/domeniul/specializarea și în anul pentru care se solicită mobilitatea
- După aprobarea cererii de mobilitate internă definitivă de către decanul facultății și Consiliul de Administrație, echivalarea studiilor efectuate anterior în cadrul aceleiași facultăți, domeniu și specializare se face de către CRES.
- Diferențele de examene identificate în urma comparării planurilor de învățământ de către CRES al facultății, se menționează, sub semnătura membrilor CRES, în procesul verbal de echivalare și se aduc la cunoștința studentului în cauză, în scris, de către secretarul de an care a preluat în gestiune studentul. Studentul va confirma primirea informării prin semnătură.
- Secretarul de an care a preluat studentul va transcrie situația școlară în registrul matricol (același volum și număr matricol avut anterior aprobării mobilității).
- Studenții cetățeni români pot solicita mobilitate academică internă definitivă la un program de studii cu predare în altă limbă, alta decât limba română, cu respectarea prevederilor Metodologiei proprii de admitere la studii cu taxă în valută, conform căreia cetățenii români se pot înscrie la studii cu taxă în valută numai la programele de studii în limba franceză și engleză.
Art. 14. Mobilitatea academică internă definitivă cu examen de admitere(1) Studenții cetățeni români sau cetățenii aparținând ţărilor membre ale UE, SEE şi din
Confederaţia Elveţiană care studiază în cadrul U.M.F. "Grigore T.Popa" din Iași la una din seriile cu predare în limba engleză sau franceză, pot susține concurs de admitere dacă doresc să-și continue studiile în regim cu taxă în lei.
(2) După susținerea și promovarea concursului de admitere, dacă obțin cel puțin media ultimului candidat admis la studii cu taxă în lei, după recunoașterea creditelor transferabile, pot continua studiile în regim cu taxă în lei.
(3) Mobilitatea internă definitivă se poate realiza după primul an și până la sfârșitul
penultimului an de studii, la aceeași specializare.
Art.15. Dosarul depus pentru
mobilitatea academică internă defintivăcu examen de admitere în vederea recunoaşterii şi echivalării studiilor efectuate de către studenții cetățeni români / străini, conţine următoarele acte:
- Cerere tip de mobilitate în 2 exemplare (Anexa 6);
- Situaţia şcolară pentru anul de studiu absolvit / anii de studii absolviţi, care să conţină disciplinele, notele, numărul de credite şi numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină, emis de instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul
Toate documentele prin care se solicită echivalarea studiilor se depun o singură dată
, la secretariatul facultății unde solicită mobilitatea, după promovarea examenului de admitere, conform prevederilor Art.9.
(1) Cererea se depune la secretariatul facultății unde se solicită înscrierea într-un an de studiu superior cu recunoaşterea şi echivalarea studiilor efectuate anterior.
(2) Secretarul șef al facultății verifică și completează cererea cu datele ce confirmă susținerea și promovarea concursului de admitere.
(3) Secretarul de facultate care a avut în gestiune studentul completează cererea cu datele privind școlaritarea acestuia.
(4) După aprobarea cererii de către decanul facultății și Consiliul de Administrație, echivalarea studiilor efectuate anterior se face de către CRES-ul facultății.
(5) Diferențele de examene identificate în urma comparării planurilor de învățământ de către CRES se menționează, sub semnătura membrilor CRES, în procesul verbal de echivalare și se aduc la cunoștința studentului în cauză, în scris, de către secretarul de an care preia în gestiune studentul. Studentul va confirma primirea informării prin semnătură.
(6) Transcrierea situației școlare în registrul matricol (același volum și număr matricol avut anterior pierderii calității de student) se efectuează de către secretarul de an care a preluat studentul.
Art. 16. - Dosarele de mobilitate academică externă definitivă, cu recunoașterea și echivalarea studiilor efectuate anterior vor fi depuse pentru a primi număr de înregistrare la Registratura Universității, până la data de 1 septembrie a anului universitar de studiu.
Pe dosarul primit, Registratorul va nota menţiunea: ”În atenţia CRID”. - Dosarele de mobilitate academică internă definitivă, cu recunoașterea și echivalarea studiilor efectuate anterior vor fi depuse pentru a primi număr de înregistrare la Registratura Universității, până la data de 15 septembrie a anului universitar de studiu.
Art. 17. Secretarul şef al Universităţii are următoarele atribuții:
- preia documentele depuse de candidat de la Registratură;
- verifică existenţa tuturor documentelor prevăzute, conform Listei de verificare standard; în cazul în care dosarul prezentat este incomplet, comunică solicitantului, de urgenţă, electronic, actul/actele care nu a/au fost depus/depuse, şi asigură păstrarea dovezilor care atestă această comunicare;
- verifică legalitatea / autenticitatea documentelor depuse în vederea recunoaşterii şi echivalării, prin înaintarea de adrese oficiale însoțite de copii ale acestor documente, către facultățile / universitățile emitente (eventual prin platforma IMI dacă există cadrul instituțional stabilit ) şi asigură păstrarea dovezilor care atestă această comunicare;
- verifică dacă facultatea / universitatea unde au fost urmate studiile se află în baza de date CNRED existentă la nivel național, precum şi nivelul programului de studii urmat de solicitant în cadrul respectivei instituţii de învăţământ superior şi asigură păstrarea dovezilor care atestă această verificare; în cazul în care instituţia de învăţământ superior emitentă nu este recunoscută/acreditată în statul de origine, actele de studii depuse de solicitant nu se recunosc;
- transmite către CNRED, în format electronic, pentru verificare, documentele şcolare depuse, în cazul în care există îndoieli asupra autenticităţii şi legalităţii emiterii acestora şi asigură păstrarea dovezilor care atestă această comunicare.
Art. 18. Secretarul șef al universității transmite către CRES, cu adresă de înaintare, prin Registratura Universității, documentele candidatului, în momentul finalizării tuturor verificărilor necesare.
Art. 19. Pentru
recunoaşterea şi echivalarea studiilor:
- CRES verifică, în momentul preluării documentelor, corespondenţa dintre lista de verificare standard şi documentele existente.
- CRES realizează evaluarea dosarelor de mobilitate, pentru recunoașterea și echivalarea studiilor. Evaluarea dosarelor se finalizează cu întocmirea unui proces verbal (Anexa 7), care va fi semnat de către toţi membrii CRES.
Art. 20. Procesul de recunoaştere şi echivalare se realizează în baza analizei următoarelor elemente:
- numărul de credite de studiu transferabile şi acumulabile – ECTS - obţinute în cadrul studiilor efectuate la instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul;
- rezultatele obţinute pe parcursul şcolarităţii efectuate anterior, evidenţiate prin diferite sisteme de evaluare/notare. În acest scop se va efectua conversia mediilor obţinute cu ajutorul grilei de conversie prevăzută în Decizia nr. 318/14.03.2019 a Universității de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iași (anexă la prezenta procedură).
- curriculum‐ul parcurs în cadrul instituţiei de învăţământ superior de la care provine solicitantul;
Art. 21.(1) Ca urmare a analizei elementelor în baza cărora se realizează procesul de recunoaştere şi echivalare, CRES stabileşte:
- Recunoaşterea şi echivalarea examenelor deja susţinute în baza ECTS;
- Examenele de diferenţă.
(2) Consecutiv, procesul de recunoaştere şi echivalare se finalizează cu una din următoarele soluţii:
- Recunoaşterea studiilor: în cazul în care nu se constată diferenţe substanţiale în ceea ce priveşte elementele menţionate la Art.7 şi solicitantului i se poate echivala numărul minim de credite transferabile necesar înmatriculării în anul universitar solicitat;
- Susţinerea de măsuri compensatorii – respectiv examene de diferenţă: în cazul în care se constată diferenţe în ceea ce priveşte elementele menţionate la Art. 7, dar CRES apreciază că solicitantul poate fi înscris în anul universitar solicitat - conform prevederilor art. 7 alin 2, cu obligativitatea susţinerii examenelor de diferenţă;
- Înscrierea într-un alt an de studiu decât cel solicitat de candidat: în cazul în care se constată diferenţe substanţiale în ceea ce priveşte elementele menţionate la Art. 7, CRES stabileşte anul universitar de studiu în care se poate face înscrierea.
(3) Înscrierea în anul de studiu decis de CRES în urma evaluării dosarului se face în limita locurilor disponibile pentru anul de studiu respectiv, fără a depăși cifra de școlarizare.
(4) Diferenţele substanţiale constau în:
- Numărul insuficient de credite transferabile necesare înmatriculării în anul de studiu corespunzător pe care l-ar fi urmat şi la instituţia de învăţământ superior în cadrul căreia au fost parcurse studiile anterioare.
- Numărul insuficient de materii studiate de solicitant în cadrul instituţiei de învăţământ superior în cadrul căreia au fost parcurse studiile anterioare, raportat la numărul disciplinelor din planul de învăţământ al Universității de Medicină și Farmacie "Grigore T. Popa" din Iaşi.
(5) Studenţii care, în urma comparării programelor analitice, au de susţinut examene de diferenţă la unele materii, au obligaţia de a susţine şi promova în totalitate sau parțial examenele de diferenţă
în primul an de la înmatricularea în Universitatea de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iaşi, astfel încât, la sfârşitul acestuia, să nu cumuleze mai mult de 15 credite restante. În cazul în care nu se conformează acestor cerinţe, ei vor fi declarați repetenți și înscrişi în an complementar.
Art. 22. Perioada de evaluare a documentelor de către CRES este de
maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii acestora de la secretarul șef al universității, cu excepția cazurilor în care sunt solicitate documente suplimentare față de cele depuse la dosar.
Art. 23. La finalizarea evaluării documentelor, CRES comunică în scris către CRID rezultatul evaluării şi recomandarea de înmatriculare a solicitantului în anul de studii corespunzător sau de nerecunoaştere a studiilor efectuate anterior.
Art. 24.(1) După finalizarea procesului de recunoaştere şi echivalare a studiilor de către CRES, secretarul șef al universității:
- transmite candidatului, în scris (pe adresa de poștă electronică), rezultatul procesului de recunoaştere şi echivalare şi asigură păstrarea dovezilor care atestă această comunicare;
- înaintează către M.E.N., conform Machetei aprobate, lista persoanelor propuse pentru eliberarea Scrisorii de Acceptare la Studii / Atestat, însoțită de copiile dosarelor candidaților;
- înregistrează documentele pentru a fi aprobate de către Rectorul universităţii, pentru a se emite decizia de înmatriculare a solicitantului în anul universitar corespunzător, în limita locurilor disponibile pentru anul respectiv;
- completează şi actualizează baza de date cu studenţii care au beneficiat de recunoaşterea/ echivalarea perioadelor de studii.
(2) Secretarul șef al universității transmite dosarul şi decizia de înmatriculare semnată de către Rector către secretarul șef al facultăţii pentru care s-a aprobat mobilitatea, acesta la rândul său transmițând dosarul secretarului de an care va avea în gestiune studentul.
Art. 25. Contestaţiile la deciziile de mobilitate, recunoaştere şi echivalare - Contestaţiile la deciziile de recunoaştere şi echivalare pot fi depuse la Registratura Universităţii în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data trimiterii deciziei de recunoaştere şi echivalare prin poştă electronică.
- Secretarul șef al universității convoacă, în termen de două zile lucrătoare, Comisia de soluționare a contestaţiilor, numită prin decizie a Rectorului, formată din prorectorul responsabil cu studiile universitare de licență (fundamental sau clinic, după caz), în calitate de președinte și 2 cadre didactice, altele decât cadrele didactice care au evaluat iniţial dosarul, având calificări şi competenţe profesionale în domeniul specializării ce face obiectul recunoaşterii și echivalării, cadre didactice nominalizate după înregistrarea contestației.
- Contestaţia se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data convocării comisiei de contestaţii.
- Decizia luată de Comisia de contestaţii în urma discutării contestaţiei este finală şi neatacabilă și se comunică candidatului, Consiliului de Administrație și decanatului facultății în cauză.
Art. 26. În cadrul Universității de Medicină și Farmacie ”Grigore T. Popa” din Iași, studenții nu se pot transfera între facultăți sau între specializările din cadrul aceleiași facultăți.[/toggle]